PROGRAM EDUKACYJNY- CUKRZYCA<\/p>\n
<\/p>\n
Edukacja ma na celu wyposa\u017cenie pacjenta z cukrzyc\u0105 w wiedz\u0119 i umiej\u0119tno\u015bci \u017cycia z chorob\u0105 tak, aby umia\u0142 post\u0119powa\u0107 w spos\u00f3b korzystny dla swojego zdrowia, aby by\u0142 on odpowiedzialny za w\u0142asne zdrowie i \u015bwiadomie bra\u0142 udzia\u0142 w terapii, umiej\u0119tnie prowadzi\u0142 samokontrol\u0119 i samo piel\u0119gnacj\u0119. Wiedza i umiej\u0119tno\u015bci gwarantuj\u0105 skuteczniejsze leczenie cukrzycy, przyczyniaj\u0105 si\u0119 do ograniczenia ostrych powik\u0142a\u0144 cukrzycy, ale tak\u017ce zredukowania p\u00f3\u017anych nast\u0119pstw choroby.<\/p>\n
<\/p>\n
Edukacj\u0119 pacjenta prowadz\u0105 piel\u0119gniarki, lekarze. Najcz\u0119stsz\u0105 form\u0105 edukacji s\u0105: rozmowy, konsultacje z pacjentem i rodzin\u0105, pokazy obs\u0142ugi pena, nauka wstrzykni\u0119\u0107 insuliny( dawkowanie, miejsce wk\u0142ucia, zasady epidemiologiczne), rozdawanie ulotek, broszur, zeszyt\u00f3w samokontroli do domu.<\/p>\n
<\/p>\n
PROGRAM EDUKACYJNY- NADCI\u015aNIENIE<\/p>\n
<\/p>\n
G\u0142\u00f3wnym za\u0142o\u017ceniem programu edukacyjnego dzieci i doros\u0142ych z nadci\u015bnieniem t\u0119tniczym jest zapobieganie powstawaniu powik\u0142a\u0144. Edukacja ma poprawi\u0107 efektywno\u015b\u0107 procesu leczniczego prowadzonego przez personel medyczny, przez co zmieni si\u0119 na korzy\u015b\u0107 jako\u015b\u0107 \u017cycia tych pacjent\u00f3w.<\/p>\n
<\/p>\n
CELE:<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 przekazanie podstawowych wiadomo\u015bci o nadci\u015bnieniu t\u0119tniczym \u2013 zwi\u0119kszenie wiedzy na<\/p>\n
<\/p>\n
temat jednostki chorobowej – istota nadci\u015bnienia t\u0119tniczego i jej przyczyn przyczyny,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 przekazanie informacji dotycz\u0105cych powik\u0142a\u0144 sercowo-naczyniowych nadci\u015bnienia t\u0119tniczego,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 w\u0142\u0105czenie pacjenta do aktywnej wsp\u00f3\u0142pracy w procesie samoopieki i samokontroli<\/p>\n
<\/p>\n
Edukacj\u0119 pacjenta prowadz\u0105 piel\u0119gniarki, lekarze. Najcz\u0119stsz\u0105 form\u0105 edukacji s\u0105: rozmowy, konsultacje z pacjentem i rodzin\u0105, rozdawanie ulotek, broszur.<\/p>\n
<\/p>\n
PROGRAM EDUKACYJNY-OTY\u0141O\u015a\u0106<\/p>\n
<\/p>\n
G\u0142\u00f3wnym za\u0142o\u017ceniem programu edukacyjnego os\u00f3b z dodatnim wska\u017anikiem oty\u0142o\u015bci, jest przeciw- dzia\u0142anie pog\u0142\u0119biania oty\u0142o\u015bci oraz powstawaniu jej powik\u0142a\u0144.<\/p>\n
<\/p>\n
CELE:<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 podniesienie poziomu wiedzy na temat oty\u0142o\u015bci, jej przyczyn i powik\u0142a\u0144,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 piramida zdrowego \u017cywienia jako podstawa prawid\u0142owego stylu \u017cycia,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 zwi\u0119kszenie wiedzy na temat prawid\u0142owej, zbilansowanej diety,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 om\u00f3wienie znaczenia aktywno\u015bci fizycznej w leczeniu oty\u0142o\u015bci,<\/p>\n
<\/p>\n
\u2022 znaczenie wody w ludzkim organizmie.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Edukacj\u0119 pacjenta prowadz\u0105 piel\u0119gniarki, lekarze. Najcz\u0119stsz\u0105 form\u0105 edukacji s\u0105: rozmowy, konsultacje z pacjentem i rodzin\u0105, rozdawanie ulotek, broszur.<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" PROGRAM EDUKACYJNY- CUKRZYCA Edukacja ma na celu wyposa\u017cenie pacjenta z cukrzyc\u0105 w wiedz\u0119 i umiej\u0119tno\u015bci \u017cycia z chorob\u0105 tak, aby umia\u0142 post\u0119powa\u0107 w spos\u00f3b korzystny dla swojego zdrowia, aby by\u0142 on odpowiedzialny za w\u0142asne zdrowie i \u015bwiadomie bra\u0142 udzia\u0142 w terapii, umiej\u0119tnie prowadzi\u0142 samokontrol\u0119 i samo piel\u0119gnacj\u0119. Wiedza i umiej\u0119tno\u015bci gwarantuj\u0105 skuteczniejsze leczenie cukrzycy, przyczyniaj\u0105 si\u0119 do ograniczenia ostrych powik\u0142a\u0144 […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/322"}],"collection":[{"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=322"}],"version-history":[{"count":2,"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/322\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":328,"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/322\/revisions\/328"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/pzzla.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=322"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}